Biotech üç yıl içinde yünlü mamutları diriltmeyi hedefliyor

Biotech üç yıl içinde yünlü mamutları diriltmeyi hedefliyor

Colossal, Woolley Mammoth'u nasıl dirilteceklerine dair on adımlık bir süreç ortaya koyuyor.

Medium.com'un bu yılın Ocak ayında bildirdiğine göre, biyoteknoloji şirketi Colossal, Woolley Mamutu'nu 2027'ye kadar canlandırmayı planlıyor.

Biotechnology şirketi, Woolley Mamutu'nu nasıl dirilteceklerine dair on adımlık bir süreç ortaya koyuyor.  

Birinci adım, iyi korunmuş mamut örneklerini bulmak. Mamutlar sıklıkla soğuk bölgelerde yaşadıklarından, öldüklerinde buz ve don bazı bireylerin karkaslarını mükemmel durumda koruduğundan bu adım basittir.

Aslında, bu tür bazı örnekler o kadar iyi korunmuştur ki, bilim insanları saç, deri, diş, et ve hatta mide içeriği örnekleri toplayabilmişlerdir. 

İkinci adım olan mamut genomunun dizilenmesinden sonra, üçüncü adım Asya fili genomunun dizilenmesidir.

Colossal, genetik yapılarının %99,6'sını paylaşan bu iki hayvan arasındaki benzerliğe dikkat çekiyor,

Dördüncü adım, mamutun soğuk ortamlarda gelişmesini sağlayan önemli genleri tanımlamaktır. 

Beşinci adım, fil hücrelerindeki fil DNA'sı dizilerini karşılık gelen mamut DNA'sı dizileriyle değiştirmektir.

Altıncı adım, soğuk iklimlere adapte olmuş bir fil ırkı yaratmak için ilgili genleri daha önce tanımlanan soğuğa dayanıklı genlerle düzenlemektir.

Yedinci adım, kök hücre teknolojisini kullanarak tasarlanmış özellikleri sergilediğinden emin olmak için hücreleri test etmektir.

Sekizinci adım, tasarlanmış hücrelerin çekirdeğini hasat edilmiş bir Asya fili yumurtasına kaynaştırmaktır.

Dokuzuncu adımda embriyo bir Asya fili taşıyıcı annesine yerleştirilecek ve son olarak onuncu adımda mamut fetüsü gebeliğini sürdürürken ve doğarken taşıyıcı annenin bakımı ve izlenmesi gerçekleştirilecek.

Colossal, Woolley Mamutunu yeniden canlandırmak için kullandıkları devrim niteliğindeki genom düzenleme aracına CRISPR adı verildiğini ve bu aracı mamutlar ile Asya filleri arasındaki yüzde 0,4'lük genetik farkı kapatmak için kullanmayı planladıklarını belirtiyor.

Woolley Mamutları gezegene yardımcı olacak mı?

Colossal, Woolley Mamutlarının yeniden dünyaya getirilmesinin çevre için de bir nimet olmasını bekliyor. 

Şirket mamutun etkilerinin, artan bitki ve ot büyümesi, artan besin döngüsü ve kışın toprağın donmasının daha derine nüfuz etmesini kolaylaştırmak için toprağı sıkıştırma yoluyla karbon tutulumunu artırmayı içereceğini tahmin ediyor.

Ayrıca, değiştirilmiş bitki topolojisinin Albedo etkisine yardımcı olacağına ve daha fazla güneş ışığını uzaya geri yansıtacağına inanıyorlar. Gelişmiş bitki topolojisi evapotranspirasyona da yardımcı olabilir, böylece toprak nemini düşürür ve su basmasını azaltır.

Kaynak: Jerusalem Post

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-757014

Yorumlar