1 Dünya Savaşının Çıkmasını Önlemek İçin Alman Kayzeri ile Rus Çarı arasındaki Telgraflar






1 Dünya Savaşının Çıkmasını Önlemek İçin Alman Kayzeri ile Rus Çarı arasındaki Telgraflar

Rus Çarı Nicholas II, Alman Kaiser Wilhelm II ile bir at arabasından kamerayı selamlarken, 1913.

108 yıl önce 1 Ağustos 1914'te Almanya, Rusya'ya savaş ilan ederek her iki imparatorluğu da Birinci Dünya Savaşı'na sürükledi.

28 Temmuz 1914'te Avusturya-Macaristan ile Sırbistan arasında savaşın başlaması üzerine, Rus Çarı II. Nicholas ve Alman Kaiser Wilhelm II, İngiliz Kraliçesi Victoria aracılığıyla birbirleriyle ilişki kurarak, Rus-Alman savaşından kaçınmak için ortak amacı olan bir dizi telgraf ve mektup alışverişinde bulundular.

Yaygın olarak "Willy-Nicky telgrafları" olarak bilinen 29 Temmuz - 1 Ağustos 1914 tarihleri ​​arasında Kayzer ile Çar arasındaki 10 mesajdan oluşur. İlk telgraf Çar'dan Kaiser'e 29 Temmuz 1914 saat 1'de gönderildi. :

"Bu ciddi anda, bana yardım etmenizi rica ediyorum. Zayıf bir ülkeye aşağılık bir savaş ilan edildi. Rusya'da benim tarafımdan tamamen paylaşılan öfke çok büyük. Çok yakında, üzerimdeki baskıya yenik düşeceğimi öngörüyorum. Avrupa savaşı gibi bir felaketten kaçınmaya çalışmak için, eski dostluğumuz adına, müttefiklerinizin fazla ileri gitmesini engellemek için elinizden geleni yapmanızı rica ediyorum."

Kayzer 45 dakika sonra cevap verdi:

"Avusturya'nın Sırbistan'a karşı eyleminin ülkenizde yarattığı izlenimi büyük bir endişeyle duyuyorum. Sırbistan'da yıllardır sürmekte olan vicdansız ajitasyon, Arşidük Francis Ferdinand'ın kurban olduğu işlenilen çirkin suçla sonuçlandı. Sırpları kendi krallarını ve karısını öldürmeye sevk eden ruh hâlâ ülkeye hükmediyor. Sizin ve benim ortak bir çıkarımızın olduğu konusunda benimle hemfikir olacaksınız ve tüm Hükümdarlar, herkesin bu konuda ısrar etmesinde ısrarcı olacaktır. Bu alçak cinayetten ahlaki olarak sorumlu kişiler hak ettikleri cezayı almalı. Bu durumda siyasetin hiçbir rolü yok."

Konuyla İlgili Yazılar

Yorumlar